Heeft er iemand ervaring met Capabel onderijs?

Ik wil graag de opleiding onderwijsassistent volgen maar duurt het echt 1 jaar en niet langer. Ik wil niet een jaar verspillen. Als het goed is krijg je ook studiefinanciering en een ov. Maar je moet zelf ook nog geld ofzo bij betalen..?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Waarom wil je die opleiding doen? Als je al een baan hebt is het prima of als je daarna door wil voor de pabo ook maar als je denkt daarna een baan te krijgen: vergeet het maar.

Verder: kijk heel goed of je zelf voor een stageadres moet zorgen en zorg dat je die van tevoren geregeld hebt. Verder: het zal best een jaar duren maar de havo duurt in precies ook maar 5 jaar en toch zijn er mensen die er langer over doen. Als je geen stageplek kunt vinden of halverwege hebben ze geen stagewerk meer voor je ga je er ook nog langer over doen en als jij je tentamens niet haalt ga je dat ook niet halen.

De BOL opleiding valt onder de studiefinanciering, de BBL opleiding niet.

Laat je je goed voorlichten: Capabel organiseert op elke vestiging maandelijks een voorlichtingsbijeenkomst over de opleidingen. Kijk voor meer informatie en de dichtstbijzijnde vestiging op onze website www.capabel.nl/voorlichtingen U kunt zich hier opgeven voor een voorlichting of direct inschrijven voor een opleiding. U kunt natuurlijk ook bellen: 0900 – 777 88 99.