Nee, het ROC is geen particuliere opleiding.

Toegevoegd na 2 minuten:
Particulier onderwijs is onderwijs dat niet door de overheid wordt bekostigd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Naast de 'gewone' roc's en andere MBO scholen kun je ook kiezen voor een particuliere opleiding. Een particuliere school krijgt geen geld van de overheid en daarom betaal je meer schoolgeld. Soms is het onderwijs wel beter dan bij 'gewone' MBO opleidingen. De klassen zijn meestal kleiner, waardoor er intensievere begeleiding is. In veel gevallen geven particuliere MBO scholen ook een baangarantie.