Worden behaalde cijfers voor examens afgerond op een hele cijfer op je diploma geplaatst?

Bijvoorbeeld:
Voor vak 1 heb ik een 6,9 gehaald word dit dan een 7 op je eind diploma?
En word een 8,1 een 8?
En een 7,5 blijft dit dan een 7,5 of word dit dan een 8?
Ik heb mij dit laten vertellen,maar weet niet of dit waar is,want je hebt immers een cijfer behaald naar je examen en zou toch raar zijn als je ineens een hoger of misschien een lager cijfer op je cijferlijst zou krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.2K

Antwoorden (2)

op je diploma zelf staan alleen afgeronde getallen. zo is een 7,1 een 7. Een 5,4 een 5 en een 6,5 een 7.

Soms helpt het en soms niet, alleen voor je diploma lijst staan afgeronde cijfers mooier, en jij hebt dan wel een diploma.

Zelf weet je natuurlijk wel wat de onafgeronde cijfers zijn.

Tip: Schrijf het niet "erbij" op je diploma, hier maak je hem geloof ik zelfs ongeldig mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb mijn eigen (Havo)-diploma er eens bijgehaald. Is wel ver uit de vorige eeuw (1981) maar toch.

Op het diploma zelf staan geen cijfers. Wel de vakkan waarin examen is gedaan (op de achterkant) Op de bijbehorende cijferlijst - hoe kan het ook anders - staan de cijfers.

In de tijd dat ik examen deed had je cijfers voor het 'schoolonderzoek' en voor het 'schriftelijk examen'. Die werden per vak beide vermeld, in twee kolommen naast elkaar, alle afgerond op één decimaal. In de kolom daarnaast ('eindcijfers') stond het afgeronde cijfer (zonder decimalen) met daarachter nog eens het cijfer geschreven in letters ('acht'). Dat cijfer was weer het rekenkundig gemiddelde van het niet-afgeronde cijfer van het schoolonderzoek en het niet-afgeronde cijfer voor het schriftelijk examen.

Je mocht gaan twijfelen aan de kwaliteit van de school als de cijfers voor de schoolonderzoeken aanzienlijk (positief)afweken van die voor het schriftelijk examen.
Computoon