Stel voor je bent 2x gezakt voor je vmbo-t. Kan je die dan later halen?? Als je ouder bent dan 20 jaar??

Ik zou dit graag willen weten wat voor mogelijkheden er zijn om toch een diploma te halen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

via volwassen of deeltijdonderwijs kun je later opnieuw een poging wagen, om je diploma te gaan halen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Ja hoor via de vavo: http://www.roc.nl/default.php?fr=details&id=12011770 maar je kunt vaak ook proberen om toegelaten te worden tot een mbo2 opleiding want zolang je niet minimaal een mbo 2 of havo diploma hebt moet je nog naar school tot je 18 bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stel je wacht 4 jaar... dan ben je die 4 jaar daarvoor, die je op de vmbo door hebt gebracht, allang vergeten..

technisch gesproken, ja je kan op je 80e nog je gymnasium halen als je wilt.. maar of dit zo slim is is een andere vraag.

ik stel voor dat je het nog eens probeert, want veel lager kan je niet halen (bv bij praktische leerweg, heb jij 0.0 praktijk gehad)

Toegevoegd na 46 seconden:
ik stel trouwens voor om het nog eens te proberen, omdat het nu nog redelijk vers is, hoe langer je wacht, hoe meer je in moet halen.