Als je havo doet, maar voor 1 vak alvast vwo wilt doen omdat het echt te makkelijk is, heb je dan ook automatisch havo voor dat vak als je slaagt?

Stel je doet havo op een ROC school. Een vak is te simpel en je wilt daarvoor alvast VWO doen via een onderwijsinstelling, omdat je na je havo toch vwo wilt gaan doen. Dit is het laatste jaar. Je slaagt voor alles, alleen met dat ene vak ben je aan het eind van het schooljaar dus op vwo niveau geslaagd. Telt dat VWO certificaat voor dat ene vak dan mee voor je havo diploma? De school kan hier geen antwoord opgeven en DUO ook niet. Is er misschien iemand die voor 100% zeker weet hoe het zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk kun je dan het beste staatsexamen doen in dat vak. Dat kan los van de onderwijsinstelling. Bij de onderwijsinstelling zélf kun je alleen examens doen voor vakken waarvoor je bent ingeschreven, dus voor het VWO-vak kun je dan alleen schoolexamen doen. Als je ervoor kiest om los daarvan ook staatsexamen te doen (op eigen initiatief dus) in dit vak op VWO-niveau, ben je er zeker van dat je ook een deelcertificaat op VWO-niveau ontvangt dat voor andere scholen en vervolgopleidingen óók geaccepteerd wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, ik zou dan dat vak niet eens op havo nivo doen maar dan wel een volledige havo dus verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.:)