Moet je als 17-jarige op de VAVO perse naast de VAVO werken?

Is dit verplicht? Het gaat om 2 vakken opnieuw te doen op de VAVO.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nou het is een avondopleiding dus het lijkt me wel verstandig om daar overdag bij te gaan werken, verplicht is het niet.

Kan dat wel als je 17 bent, moet je daar geen 18 voor zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
OK ja, in bepaalde situaties kan dat ja: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/voortgezet-onderwijs/vraag-en-antwoord/kan-een-leerling-via-het-volwassenenonderwijs-een-vmbo-havo-of-vwo-diploma-behalen.html

Nogmaals: werken is niet verplicht dus maar wel verstandig voor je vervolgopleiding of om te sparen voor later ofzo.