hoe leer je een openboektoets?

Ik heb over een paar dagen een openboektoets en eigenlijk weet ik niet zo goed hoe ik die moet voorbereiden. Zou iemand mij kunnen helpen?

x me

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Antwoorden (6)

Zorg ervoor dat je het al wel een beetje kent zodat je weet waar het grootste deel staat, zodat je niet continu het hele hoofdstuk door hoeft te bladeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon leren zoals je normaak ook doet. Je hebt namelijk geen tijd om tijdens je toets alles opnte zoeken in je boek. Dingen die je lastiger vind of moeilijk te onthouden leer je niet. Deze kun je altijd nog opzoeken in je boek. Plak hierbij een memoblaadje of plakkertje, dan hoef je niet de hele tijd te bladeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonde van je tijd om bij een openboektoets te gaan leren zoals je normaal doet. Slecht advies.
Meestal kan je daar niet echt voor leren en is het belangrijk dat je goed oplet in de les, ik zou het wel eventjes doorlezen en zorg dat je het snapt. Kijk bij de bron voor een goede site met tips, scroll wat naar onder voor de tips voor open boek toetsen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles eens lezen en overlopen. Als je de vraag leest moet je weten waar het ongeveer in je boek staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen weten wáár wat staat, niet de inhoud maar in je hoofd een 'inhoudsopgave' kweken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leer vooral de "kapstokken" van je leerstof goed (d.w.z. wat waar staat) en bereid je daarna voor op mogelijke andere inhoud zodat je tijdens het examen/de test daar niet naar moet zoeken.