Welke middelbare scholen met vwo afdeling zijn er in de buurt van Arnhem?

Binnenkort ga ik verhuizen naar Rheden en ik ben nu opzoek naar een nieuwe middelbare school met vwo bovenbouw afdeling(volgend jaar kom ik in vwo 5 te zitten). Het Rhedens en het Beekdal College zitten helaas al vol. Ik wil weten welke van deze scholen de beste is: Arentheem college(Thomas a Kempis), Olympus college en Lorentz college. Of zijn er nog andere scholen die goed zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik raad je van harte het Arentheem aan. Een groot voordeel is dat je niet met VMBO'ers in één gebouw zit, waardoor er mijns inziens al een veel fijnere sfeer hangt. De allochtonendichtheid op het Lorentz en Olympus is ook een stuk hoger. Of je dit een bezwaar vindt, is persoonlijk. Zelf vind ik het prettig als er gewoon Nederlands in de klas gepraat wordt en er niet kliekjes vormen op basis van afkomst. Als ik zou moeten kiezen, had ik het wel geweten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook het Thomas is niet al te goed beoordeeld. In de Elsevier Beste Scholen 2012 hebben alle drie de scholen een min gekregen.
Toch zou ik me daar niet al te druk om maken. Als jij een 'normale' leerling bent, voldoende leert en je best doet, ga jij daar gewoon je diploma halen, slechte organisatie of niet. Ik zou mijn keuze meer af laten hangen van de sfeer en gezelligheid die op school hangt (je bent er immers nog twee jaar elke dag), en dan moet je mijns inziens toch echt bij het Thomas zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan. Bedenk je wel dat dit mijn persoonlijke visie is. Iedereen is anders, dus misschien heb jij wel een veel beter gevoel bij het Lorentz dan bij het Arentheem. Daarom raad ik je zeker aan om de scholen te bezoeken voordat je een definitieve keuze maakt.