Welke onderwerpen worden behandeld bij natuurkunde in de onderbouw op het voortgezet onderwijs?

Zit te denken om 2e graads leraar natuurkunde te gaan studeren en vraag me bovenstaande af. Heb begrepen dat in de tweede klas natuurkunde samen gegeven wordt met scheikunde, wat wordt er dan met scheikunde behandeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Voor het scheikunde gedeelte wordt er nog niet zoveel gedaan, het (mini)periodiek systeem leren. Dingen die daarop verder gaan zoals edelgasconfiguratie komen pas in de derde klas. Natuurkunde is met name optica en statica&druk.

NaSk (Natuurkunde + Scheikunde) is meerendeels natuurkunde.

In de derde wordt natuurkunde kinematica, dynamica en kernfysica.

Dit geld ten minste voor mijn school, een gymnasium.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo, voor een uitgebreid profiel verwachting, kan je een brochure aanvragen bij de HAN opleiding.

De onderdelen die een leraar oa leert ongeacht vak gebied.
1: specialisatie vak bij jou dus natuurkunde.
2: ondersteunende vakken, in jouw geval wiskunde en scheikunde.
3: pedagogische kennis.
4: psychologische kennis.
5: Nederlands vak is essentieel voor het duidelijk kunnen les geven in jouw vakgebied.

Gr Gaelwyn