Ik ga weer naar school hoe moet ik dat aan mijn werkgever zeggen?

Ik ga weer naar school. Maar heb nu zegmaar sinds 1,5 maand een nieuwe baan. Dus in de proeftijd is het verstandig om het nu al te zeggen? of om gebruik te maken van 1 maand opzeg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk eerst in je arbeidscontract na wat de opzegtermijn is NA je proeftijd. Veel mensen krijgen dan een jaarcontract ZONDER opzegtermijn van een maand. Mijn man had dat ook (wist hij niet) en kwam daardoor in de problemen.

Als het 1 maand opzegtermijn is kun je dus netjes een maand ervoor je ontslagbrief inleveren. Houd ook rekening dat sommige bedrijven per de eerste van de maand werken. Als je weg wilt per 20 augustus zul je voor 1 juli op moeten zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! Is ook meteen de datum 20-8 dat ik naar school moet. Ik had het al eerder een solicitatie bij een schoenenwinkel. Toen zei ik dat ik naar school ging weer werd meteen niet aagenomen daardoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
G

Andere antwoorden (1)

Gewoon met je werkgever overleggen dat is het beste.