Waaruit bestaat het eindexamen Engels HAVO voor volwassenen?

Ik wil volgend jaar een deelcertificaat Engels halen op HAVO niveau. Dit kan via het staatsexamen. Maar waaruit bestaat dat examen? Is dat alleen het schriftelijke examen (teksten, in mei) en mondeling examen (boeken, in juni), of komt er nog een schrijfvaardigheidsopgave bij?

Wat moet ik precies lezen voor het mondeling? Ik weet een aantal boeken (hoeveel) + misschien nog gedichten?

Misschien is er toevallig een leraar Engels die met de exameneisen even op weg kan helpen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zojuist, als HAVO leerling, het CE engels gemaakt en dat bestond alleen uit tekstbegrip. Dus lezen en daarna vragen beantwoorden.

Het beste antwoord

Het staatsexamen bestaat uit twee delen: het schriftelijk examen dat gelijk is aan het centraal examen op scholen en het college examen dat gelijk is aan de schoolexamens.
Dit college examen bestaat uit een schriftelijk(een schrijfopdracht) en mondeling deel. Het mondelinge deel wordt afgenomen in de maand juli.
De schrijfopdracht die bij het college examen hoort wordt afgenomen in de periode waarin de centrale examens plaatsvinden.

Voor meer informatie zou je kunnen kijken op ib-groep.nl. Onder het kopje examens kan je alle informatie vinden over de staatsexamens. Ik heb een link toegevoegd naar de vakinformatie voor het vak Engels, waarin o.a. het volgende staat: 'De leeslijst omvat 4 boeken (romans of toneelstukken), 3 gedichten en 3 korte verhalen'.

Ik heb dit jaar zelf Engels, Nederlands en maatschappijleer gedaan via het staatsexamen. In juli heb ik dus alleen nog het mondelinge deel van deze vakken.

Hopelijk heb ik je hiermee geholpen!