Veel studenten kiezen dan voor biomedische wetenschappen. Maar je kunt ook denken aan psychologie, neurobiologie, farmacie, of op HBO-niveau HBO-V, fysiotherapie, MBRT, etc. Maar je eigen interesse is belangrijker dan wat anderen zoal kiezen. Eigenlijk kan het van alles zijn, want de meer scheikundige studies kunnen bijvoorbeeld ook zinnig zijn als basis, maar je zou ook kunnen kiezen voor filosofie of een meer beschouwelijk-wetenschappelijke opleiding. Geneeskunde is heel breed, maar vooral beroepsgericht en wat minder methodologisch/wetenschappelijk, dus als je dat een beetje kunt compenseren met een beetje een basis van een andere studie, is dat natuurlijk leuk. Maar je kunt ook fysiotherapie ofzo kiezen omdat je dan al veel anatomie krijgt, of een niet-gerelateerde studie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als ik Bèta-gamma studie doe? Zou dat een jaartje doen handig kunnen zijn voor de 'basis'?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh vast wel. Dat is ook heel breed-wetenschappelijk, is denk ik geen slechte keuze. Of je er tijdens een geneeskundestudie daadwerkelijk iets aan hebt, kan ik je niet vertellen, maar voor je algemeen-wetenschappelijke ontwikkeling denk ik dat je er echt wel iets aan hebt.
Biologie. Psychologie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook in Belgie geneeskunde aan de verschillende universiteiten proberen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook een soort van cursus doen waar je dan aan het eind ook een diploma voor krijgt. Dat duurt vaak maar een jaar en kun je het dus ook afmaken als je het volgend jaar wel toegelaten wordt voor geneeskunde. Ook heb je dan iets wat je goed op je CV kunt zetten en heb je daar bewijs voor.