Helaas kan ik daar geen cijfers over vinden. In de bron staat dat er ongeveer 8000 basisscholen zijn waarvan ongeveer 1/3 protestants christelijk.

In de tweede bron vond ik het volgende: In het jaar 2007/2008 waren er 6.913 reguliere basisscholen in Nederland, waarvan 32,9% openbaar onderwijs en 67,1 % bijzonder onderwijs bieden. Er waren 316 scholen voor speciaal basisonderwijs en 323 scholen voor speciaal onderwijs, verbonden aan een expertisecentrum.

Bijzonder onderwijs kan elke vorm van onderwijs zijn die niet openbaar is. Ik verwacht dus dat het aantal pc basisscholen niet meer 1/3 is maar iets minder.

Wat bedoel je met een groot verschil tussen stad en dorp? In kleine dorpjes staan vaak nog kleine pc scholen met weinig kinderen erop. Verder zal de verdeling tussen steden en gewone dorpen gelijk zijn.