hoeveel uur moet er tussen 2 lesdagen op het mbo zitten?

Ik vraag me dus af of er een minimaal aantal uur tussen moet zitten, voor 2 lesdagen.

Ik ben bezig met een versnelde studie mbo niveau 4.
nu is het zo dat ik vaak op donderdag na 9u 's(gemiddeld tussen kwart over 9 en half 10) avonds vrij ben. dan ben ik om half 11 thuis aangezien 's avonds er minder treinen rijden.
De volgende dag moet ik om 8u weer op leerbedrijf zijn, voor mij betekend dit dat ik om 7u weg moet

normaal is de regeling bij ons op school dat als je 's avonds naar school moet je de eerste 2 lesuren die dag vrij moet zijn. dit ben ik ook ik moet ok 10.45 beginnen op de donderdag.
Maar ze hebben ook als regel dat je het eerste lesuur de dag na de dag dat je 's avonds les hebt, vrij moet hebben. dat zou betekenen dat wij op de vrijdag vanaf 20 voor 10 les kunnen hebben. maar we moeten dus om 8u weer fris op de werkvloer staan van ons leerbedrijf om tot 5u te werken.

Ik vind dit nogal een veelvragende zaak. 's avonds hebben we praktijk en staan we de hele avond vanag 16.00, en dan de volgende dag de heledag vanaf vroeg stage hebben..

school zegt zelf dat het verplaatsen van de vrijdag, leerbedrijf, niet mogelijk is. maar dat is alleenmaar omdat ze het beste voor de bedrijven willen.

Vraag me dus af of er hier wettelijk gezien tijden voor zijn, en of dat misschien ook anders ligt bij versnelde opleiding ( 2 jaar ipv 4)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Je hebt zelf een bepaalde keuze gemaakt. En aangezien het Ministerie, waaronder het onderwijs valt, hierover geen bepalende voorschriften vastgelegd heeft, hoeft er geen vaststaand aantal uren tussen twee lesdagen te liggen. In het verleden deed ik zelf de MEAO (dagschool) en twee vakken op de avond MEAO (Engels en Commerciele Economie). Dan was ik pas rond 23 uur thuis en om half zeven vertrok ik weer richting school, waar om 8 uur werd begonnen. Mijn eigen(wijze) keuze en soms zwaar, maar wel lekker om naast het diploma ook betreffende de twee extra vakken certificaten te hebben. Mijn belangrijkste suggestie : deel je tijd zo efficient mogelijk in en steek zoveel mogelijk tijd in beide studies. In de toekomst pluk je hiervan zeker de vruchten. En bovendien heb je een prima karakter, want je gaat twee studies succesvol beeindigen. En dat weten werkgevers te waarderen. Succes !