Wat houd Middelbaar beroepsonderwijs deeltijd in?

Ik weet wat een voltijd is maar wat is nou precies Middelbaar beroepsonderwijs deeltijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij deeltijd heb je geen volledige lesweek aan uren. Je gaat niet full-time naar school maar voor een bepaald aantal (vooraf vastgelegd) uren. Hierdoor heeft de scholier de mogelijkheid om naast het studeren bijvoorbeeld te blijven werken.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.deeltijdsonderwijs.com/pages/pg01.html hier nog even een link wat deeltijdonderwijs inhoudt en voor wie het geschikt is.

Toegevoegd na 1 uur:
Excuses over de belgische link. http://mens-en-samenleving.infonu.nl/regelingen/83047-voltijd-deeltijd-of-duaal-studeren.html . Hier nog even duaal/deeltijd in het kort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord betreft een Belgische situatie (VDAB), en dus niet de Nederlandse.

Andere antwoorden (3)

Er is op een ROC verschil tussen BBL en BOL (werken en leren, en gewoon school met stage), maar er is inderdaad soms ook MBO deeltijd. Dat is MBO voor volwassenen, die de opleiding doen naast hun gezin of werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deeltijd word ook wel bbl genoemnd (beroeps begelijdend leren). Hiermee ga je dus deels naar school en deels werk je. Bij de meeste deeltijd opleidingen ga je 1 of 2 dagen naar school en 3 of 4 dagen werken bij een erkend leerbedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met deeltijd kan ook worden bedoelt dat je dezelfde opleiding volgt als de "reguliere"opleiding, maar dat de lessen voornamelijk 's avonds zijn. Je volgt dan geen lessen met de "reguliere" leerlingen, maar je hebt je eigen klas en eigen rooster. http://www.bbl-opleidingen.com/