Ik heb gehoord dat de studie die ik wil gaan volgen, Integrale Veiligheidskunde, geen zware HBO opleiding is. Iemand ervaring met deze opleiding?

Ik weet niet of ik dit hier moet/mag vragen, alleen ik zou niet weten waar anders. Bij open dagen heb ik ook geen goed beeld kunnen vormen helaas.. Alles is welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is geen makkelijke opleiding. Ik doe zelf bestuurskunde. Bij ons op de academie zijn bestuurskunde en integrale veiligheidskunde bijna dezelfde opleidingen, alleen integrale veiligheidskunde wordt inderdaad wat makkelijker ervaren. Dit wil niet zeggen dat het geen zware opleiding is. Je moet veel schrijven en veel boeken leren. Als je goed kunt schrijven en leren zoals ik dan kan ik je de opleiding aanraden!

ps. Op deze opleiding zitten super veel wannabe politieagenten die gefaalt zijn op de politieacademie en hier tevergeefs een 2de kans zoeken. Integrale veiligheidskunde heeft bijna niets met politieacademie of politie te maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze opleiding gedaan! Het is geen makkelijke opleiding, maar ook geen ontzettend zware. Je moet heel, heel veel samenwerken en ontzettend veel projecten doen. Daar moet je van houden. Als je je inzet is deze studie prima te doen. Ik raad je aan om deze studie in Utrecht te doen. Is heel anders dan in Den Haag. In Utrecht loopt je tijdens je 3e jaar 8 maanden stage, waarbij je ontzettend veel ervaring op doet! In den haag is dit anders (4 maanden volgensmij). Mocht je nog vragen hebben, let me know!