Bij geschiedenis (en andere leervakken) is het zo dat je stof beter onthoudt als je er op meer manieren mee bent bezig geweest (dus niet alleen doorlezen, maar een samenvatting maken, hardop voorlezen, overschrijven maar dus ook een dramavorm kan daarbij helpen). Verder kan het natuurlijk ook 'leuk' zijn en weer eens wat anders (verandering van spijs doet eten).

Bij mentorles vermoed ik dat het drama is bij sociale omgang met anderen? In dat geval is het een gevalletje 'oefening baart kunst'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo'n vermoeden had ik ook al. Weet je toevallig nog een paar dramawerkvormen die geschikt zijn voor geschiedenisonderwijs?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het onderdeel staatsinrichting is het erg leuk om een rechtszaak na te spelen (ik weet dat er materiaal voor bestaat, inclusief een toga :-) Misschien via deze link:
http://docentvo.kennisnet.nl/lesmateriaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beertender, dat ligt aan het onderwerp.... Sommige onderwerpen moet je gewoon bespreken, anderen lenen zich voor drama (zie emma).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje Emma en Pelle!