mag je één week stage lopen bij een basisschool als computermeester?

Ik moet één week stage lopen maar het moet iets met computers dus ik dacht computermeester maar mag het

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Stagelopen op een basisschool is vaak wel mogelijk (tenminste, op de school waar ik werk is dat heel gebruikelijk), maar een "computermeester" (die term heb je zelf bedacht?) zal nooit een hele week werk hebben op een basisschool. Dus is er niet genoeg werk voor je.
Waar je wel een kunt denken: een week stage lopen bij een computerwinkel, waar zowel verkoop als reparatie plaatsvindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja dat mag als jij toestemming vraagt aan je stagebegeleider. en de daarvoor aangewezen persoon op school is dat goed!

Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag het aan een basisschool, maar ga eerst bij jezelf na wat je te bieden hebt.
Is het de bedoeling dat je kinderen iets leert over of met computers? Ben je meer een techneut en wil je de leerkrachten ondersteunen met tips en tools?
Of wil je gewoon eens rondkijken wat er al aan computerprogramma's draaien in de lesprogramma's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een basisschool is zeker wel iets te doen met computers. Veel scholen hebben een ICT'er. Je kunt bijvoorbeeld met deze persoon meelopen. Gewoon scholen in je buurt bellen of even langs gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof er niks van. Ten eerste heeft een basisschool geen fulltime ict'er en ten tweede kost het heel veel tijd om iemand mee te laten lopen en basisscholen hebben die tijd niet meer zoveel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets niet geloven, wil nog niet zeggen dat het niet zo is. Als je geen contact met een school opneemt, zul je het ook niet weten.
De meeste basisscholen zullen misschien niet zélf een ICT'er hebben. Een stichting vaak wel. Dan doet de ICT'er het werk op meerdere scholen. Neem contact op met een stichting en zij kunnen je vast helpen met een stage.
Hangt van je opleiding af. Bij ons op school noemen we dat snuffelstage....
Dus om even een indruk te krijgen van een bepaalde doelgroep is een snuffelstage ideaal.