Kies het profiel Economie & Maatschappij.

Deze vakken zijn verplicht in het profiel Economie en Maatschappij:
- Wiskunde A (mag op de meeste scholen vervangen worden door Wiskunde B. Vraag dit na bij je decaan.)
- Economie
- Geschiedenis

De profielvakken worden aangevuld met één van de volgende vakken:
Aardrijkskunde
Moderne vreemde taal / Grieks / Latijn
Management en organisatie
Maatschappijwetenschappen

Het profiel Economie en Maatschappij is heel geschikt voor degenen die geïnteresseerd zijn in economie, handel, management, communicatie of toerisme. Je bent ondernemend en houdt van organiseren. Ook kun je goed met mensen samenwerken en is rekenen voor jou geen probleem.

Welke studies horen hierbij?
Je kunt denken aan studies als commerciële economie, bedrijfseconomie en management of economie en recht. Omdat in dit profiel de vakken economie en aardrijkskunde zitten kun je ook doorstromen naar een toeristische studie, zoals vrijetijdsmanagement of toerisme. Verder sluiten studies in de communicatie, het onderwijs en de sociaal-maatschappelijke richtingen ook heel goed aan bij dit profiel.

Wat kan ik met dit profiel worden?
De kans is groot dat je later een leidinggevende functie in het bedrijfsleven of bij de overheid krijgt. Je komt terecht in banen waarbij economie, arbeid, recht en veiligheid centraal staan. Beroepen waar je aan kunt denken zijn bijvoorbeeld: administrateur, bankmedewerker, marketingmanager, hoteldirecteur, secretaresse, belastingadviseur, accountant of advocaat. Je geeft advies op het gebied van financiën, stelt begrotingen op en licht deze toe. Je geeft leiding en organiseert. Je voert zakelijke gesprekken en onderhandelt. Verder hou je je bezig met het cijferwerk, de in- en verkoop en met marktonderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alleen economie, en wiskunde is ook handig, liefst wiskunde b. Je hoeft dan NIET het profiel economie en maatschappij te kiezen, deze vakken vallen met meer profielen te combineren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vakken die je MOET houden als je iets met economie wilt gaan doen is:
Wiskunde A of B (geen wiskunde C!)
Economie of Management en Organisatie

Je hoeft geen Economie en Maatschappij profiel te hebben. Ikzelf heb een Cultuur en Maatschappij profiel met Wiskunde A en Economie en kan hiermee prima een economische studie doen. Wel prefereren veel economische studies Wiskunde B omdat dit beter aansluit bij de studie.