Tot hoe laat is de leerplicht?

Morgen moeten wij 18.30 op school blijven. We gaan ergens naartoe. Mijn vraag is: mag de school je zolang op school laten en mag je gewoon naar huis om een bepaalde tijd omdat de school na die tijd niets meer over je te zeggen hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (4)

De lestijden heeft school vastgelegd. Daar is ook voor getekend.
Van de leerplicht moet je een x aantal uren voor maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijke vraag. Omdat jij zegt "we gaan ergens naar toe", ga ik er van uit dat het een soort schoolreis is.

Daar zijn wel regels voor, en deze staan op de site hieronder genoemd in de bron.
12 jaar geleden
Schoolactiviteiten die ’s avonds plaatsvinden kunnen nooit verplicht zijn, ook als hier geen vergoeding voor wordt gevraagd.
Maar als jij samen met je klasgenoten ergens bezig bent ga je toch niet om 18.00 uur zeggen dat je weggaat omdat je niet verplicht bent te blijven? Dan maak je gezamenlijk de gebeurtenis tot het eind mee! Anders word jij een buitenbeentje, kan je niet meepraten over de afronding....
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus! Soms moet de waarheid gewoon even gezegd worden als mensen een kleine correctie nodig hebben in hun rechtvaardigheidsgevoel en logica.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plus idd! Altijd dat gezeur over rechten en plichten; doe gewoon lekker mee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook van mij een + voor de avondklok ingaat ;-)
Indien deze schooluitstap een vooraf aangekondigd onderdeel van het lesprogramma is dan kan de school jou verplichten om aanwezig te zijn. Ben je er niet dan dien je een geldig afwezigheidsattest voor te leggen.

Je kan er natuurlijk voor kiezen om de dwarsligger te zijn doch daar ga je volgens mij enkel op korte termijn plezier aan beleven.

Hopelijk ben je zelf reeds tot deze conclusie gekomen en heb je op jouw manier het beste gemaakt van deze gezamenlijke uitstap.

Liefs en fijn weekend nog ;-)