Welke MBO opleidingen zijn er op het gebied van Architectuur op MBO niveau 2?

Ik zit in de 4e klas en volg economie, volgend jaar moet ik naar de mbo gaan ( niveau 2 ), ik wil later graag iets met architectuur doen dus myn vraag is hebben ze geen opleidingen in de richting van architectuur op niveau 2 ?
Bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (2)

Er is geen opleiding architectuur op MBO niveau 2. Wat je zou kunnen doen is bijv. eerst naar het Hout en Meubileringscollege. Of een technische opleiding. Dat kan wel op niveau 2 en zo kun je steeds verder leren, totdat je een HBO-opleiding richting architectuur kunt doen. De opleiding tot architect wordt aangeboden op de Technische Universiteit, maar dat is wel een heel verre weg vanaf MBO niveau 2.

Niet om je te ontmoedigen, maar probeer goed rond te kijken naar beroepen en opleidingen met architectuur-achtige elementen die wel binnen je mogelijkheden liggen.

Deze maanden hebben veel MBO-opleidingen Open Huis, daar kun je ook eens gaan kijken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor architectuur is eigenlijk een technische opleiding nodig. Helaas doe jij een economische basisberoepsgerichte VMBO opleiding, dus zal bouw (MBO niveau 2) voor jou niet zo logisch zijn. Voor een technische opleiding is meestal wis- en natuurkunde vereist en waarschijnlijk heb jij geen natuurkunde. Wat je wel kunt overwegen is misschien een opleiding die meer op interieur en design is gericht. Daar zijn de technische vooropleidingen niet verplicht. Zo heeft het Cibap in Zwolle een aantal opleidingen die misschien interessant voor je zijn. Maar ook op andere ROC's bestaan dergelijke opleidingen. Vraag je decaan hiernaar, want die weet er veel meer over te vertellen!