Waar kan je een cursus Nederlands krijgen voor Duitsers?

Mijn vriendin is Duits en die zou graag een cursus Nederlands willen doen maar ik kan er zo geen vinden.

Zelf zoek ik in Helmond, Deurne, Someren, Maasbree, Venlo en Eindhoven.
Dus eigenlijk zoek ik zoon beetje binnen Venlo tot Helmond

Ze woont nu nog in Duitsland maar ze wil later toch naar Nederland verhuizen en hier graag studeren.

Ik hoop dat ik zo wel genoeg informatie heb gegeven.
Liefst zou ik graag een cursus willen in de plaatsen die ik op heb genoemd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil ze het niet online doen of een thuiscursus?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee ze wil graag een cursus in een klas krijgen.
ze werkt er ook thuis aan maar soms komt ze een beetje vast te zitten dus ze moet zeker eerst de basis leren.

Het beste antwoord

Deze zit ook in Eindhoven:

Zoekt u een taaltraining of taalcursus,
een professionele vertaling of een
solide tekst in een vreemde taal?
Hét adres voor al uw taaloplossingen.

In Amsterdam, Arnhem, Papendrecht,
Rijswijk, Eindhoven, Enschede en Zeist.

http://www.elyciotalen.nl/
Op zoek naar een cursus Nederlands in Eindhoven?
U kunt kiezen voor een cursus Nederlands bij een taalinstituut met een docent in de regio Eindhoven, maar u kunt natuurlijk ook kiezen voor een zelfstudie-cursus Nederlands bij u thuis in Eindhoven, met overzichtelijk lesmateriaal en geheel in uw eigen tempo.

http://www.cursus-in.nl/index.php/Locatie-Nederlands/Cursus-Nederlands-Eindhoven
----------------------------
Nederlands in de praktijk
Voor wie?
De cursus is voor anderstalige volwassenen die:
een taal- of inburgeringstraject hebben afgerond (CEF-niveau A2-B1)
in het land van herkomst hoger zijn opgeleid
een leervraag hebben richting werk en/of opleiding.
http://www.roceindhoven.nl/stercollege/meer-over-de-opleiding/nederlands-in-de-praktijk-voor-allochtonen-nal-3.html?opleiding=ad5fa01f7f00000200f0f707707ffa38&subSection=anchor_Voorwie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga deze websites eens door nemen en dan kom ik er wel uit.
Bedankt voor alle reacties!

Andere antwoorden (3)

Vaak kun je nederlandse les krijgen op volksuniversiteit of bij ROC scholen. Helaas zijn de meest al begonnen. Je kunt ook kijken of er in buurthuizen lessen gegeven worden.Als je er niet uitkomt informeer dan eens of Humanitas een opleiding kent.
Zolang ze nog in Duitsland woont zou ze ook de "Delftse Methode"aan kunnen schaffen. Deze methode is speciaal ontwikkeld voor buitenlandse studenten die hier willen studeren, en snel Nederlands willen leren.
Het is een zelfstudie dus je zult er wel de discipline voor moeten hebben om er mee te werken. Deze methode gaat uit van eerst praten, dan grammatica.
Je kunt hem dus tegenwoordig ook online doen, zie ik in de link
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is Humanitas? Kan je een linkje door sturen... Kan ik die mensen dan gewoon op bellen en informeren?
anneliez
12 jaar geleden
humanitas is een stichting die veel doet op sociaal gebied, op allerlei vlakken, ook buitenlanders volgens mij. http://www.humanitas.nl/
Als ze niet in de gelegenheid zou zijn het klassikaal te leren zou ze het online kunnen doen. Hier vind je een cursus Nederlands voor Duitstaligen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Online is niet zo handig omdat er nog veel fouten in zitten.
Je zou ook eens in Duitsland kunnen kijken voor een cursus Nederlands.