waarom wordt er gezegt dat de nederlandse overheid niet propagandeert maar intussen doen ze het wel?

op school wordt je kapot gegooid met nederlandse (europese)geschiedenis , nederlandse mensen die het gemaakt hebben (antony van leeuwenhoek bijv. van gogh)
nederlandse uitvindingen nederlandse theorien.

waarom wordt dat gedaan? ja om de kennis van je uittebreiden en vaderlands liefde te creëren maar ik zie het als dikke propaganda ze 'je bent toch vrij te denken wat je wilt alleen wordt je wel gedwongen nederlands te denken en weten'
ik denk dat ze in frankrijk alle dingen behandelen wat frans is

dus waarom doet de regering ?

Toegevoegd na 28 seconden:
dus waarom doet de regering dit dan ?
(vergeten bij te voegen)

Toegevoegd na 11 minuten:
je leert wel iets van andere landen maar de grove lijnen worden er uit gecensueert ( zowat geen informatie over afrika/ wat er in amerika is gebeurt laat staan dat we überhaupt iets over china /japan hebben geleerd alleen nederlands indië maar da's ook nederlands)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is goed voor je algemene kennis, ik zelf vind het wel interessant wat er bijvoorbeeld is gebeurt in de 2e wereld oorlog. Ook andere historische gebeurtenissen zijn goed voor je algemene kennis en. En waarom zou je les krijgen in iets wat bijvoorbeeld alleen in japan gebeurt? Als er toch dingen zijn waar je meer van wilt weten kun je je geschiedenis leraar dit natuurlijk gewoon vragen. Ik zie dit niet als propaganda maar gewoon een stukje kennis. In landen als china worden sommige gebeurtenissen echt verborgen via internet bijvoorbeeld. In nederland kun je wel gewoon gebeurtenissen opzoeken en word dit niet gecensureerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je leert naast deze zaken ook geschiedenis van europa amerika afrika en ga zo maar door. Nee het is geen propaganda de regering maakt de lessen niet.

Toegevoegd na 14 minuten:
ik weet niet op welk onderwijs je zit en hoeveeljaar je nog moet maar het komt echt nog wel en er wordt echt niets gecensureerd. De opleiding wordt gemaakt door deskundige en niet door de overheid.
ronron1212
12 jaar geleden
Geschiedenis is geen propaganda ; geschiedenis is weten waar je vandaan komt, wat je identiteit is, en hoe je land in elkaar steekt. Een normaal nieuwsgierig mens WIL weten hoe de geschiedenis in elkaar steekt, zij het niet per definitie op het jaartal nauwkeurig.

Dat elk land naast algemene geschiedenis ook eigen vaderlandse geschiedenis kent, heeft natuurlijk alles te maken met het cultureel erfgoed. Net zoals 20.000 doden bij een aardbeving in Verweggistan minder interessant zijn dan 20 doden bij een vuurwerkongeluk in een Nederlandse stad, boeit de geschiedenis van 'dichtbij' ons meer dan die van veraf. Daar heeft de overheid niks mee te maken.

Kennis van de geschiedenis echter, historisch besef, heb je wel degelijk nodig voor je algemene ontwikkeling, om te begrijpen waarom de dingen zijn zoals ze zijn, en systemen en mensen werken zoals ze werken. Daar heeft ook een - door de burgers tenslotte gekozen - overheid ook alle belang bij ; dat ze goed kunnen kiezen en waarom, en minimale kennis en begrip van de geschiedenis speelt bij die politieke vorming een belangrijke rol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies