Valt de universiteit ook onder 'het hoger onderwijs'?

Of wordt daar alleen hbo mee bedoeld?

Het gaat om kamers waar bij staat Uitsluitend voor studenten uit het hoger onderwijs of mbo. Kan ik daar op reageren als ik studeer aan de universiteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt nog een plusje van me tegoed hé Bij deze geregeld ;-) Fijn weekend nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoger_onderwijs

Antwoorden (4)

"Hoger onderwijs" betekent HBO en WO. Ja dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Als het op die manier gevraagd wordt kun jij er juist wel op reageren. Ze bedoelen dan dat ze niet aan de lager geschoolden willen verhuren, dus aan jou wel !!
Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hbo is hoger onderwijs. Wo is wetenschappelijk onderwijs is hoger dan HBO
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat WO wetenschappelijk onderwijs is en hoger is dan het HBO. Maar mag ik dan dus niet reageren?
ronron1212
12 jaar geleden
Waarom niet dat moet je zelf weten. Het geeft alleen het minimale niveau aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WO is wetenschappelijk onderwijs maar wordt ook onder de verzamelnaam hoger onderwijs genoemd. Beetje krom maar zo is het wel.
ronron1212
12 jaar geleden
Nou dat valt echt onder de naam WO
Kijk ook in personeels advertenties HBO of WO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus mogen studenten van het WO, HBO en MBO reageren. Zijn er dan nog andere soorten studenten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja door dit soort dingen raakte ik dus in de war.
Ik ging er vanuit dat ik ook zou mogen reageren als ze het hebben over studenten uit het hoger onderwijs.
Maar de ene keer staat er Uitsluitend studenten uit het hoger onderwijs, de ander keer uit het hoger onderwijs en universiteit, (dan lijken het dus twee verschillende dingen te zijn) en een andere keer hebben ze het over uitsluitend studenten van het MBO of hoger onderwijs en weer een andere keer hebben ze het over studenten in het algemeen...
Jazeker valt de Universiteit ook onder de noemer 'hoger onderwijs'
Het verbaast mij eigenlijk dat jij daaraan twijfelt.
Lijkt me heel erg logisch, toch?

Voor zover ik het goed begrepen heb (en vul me gerust aan als ik onvolledig ben) vallen alle voltijdse dag-studies die aansluiten op het voltijds middelbaar onderwijs onder de noemer 'Hoger Onderwijs'

Hoger Onderwijs daarentegen is geen absolute gelijke van universitair onderwijs.
Men gebruikt dan vaak de term Hoger niet Universitair Onderwijs van het Korte of het Lange Type.

Begrijp je het verschil?

Allee hop...
en ga nu maar snel studeren op dat kamertje ;-)

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie reactie op ronron1212 waarom ik twijfel.