Wat kun je allemaal bereiken met de opleiding dierenverzorging?

Ik wil die opleiding graag volgen, maar hoor graag de ervaringen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Ik heb deze erg leuke opleiding gedaan. Het is een prima opleiding waar je veel leert over inheemse en uitheemse dieren. Hoe je ze moet verzorgen, hoe je ze beter kunt maken en eigenlijk alles.
Daarnaast leer je werken in teams en ga je dingen onderzoeken zoals bijvoorbeeld Hoe richt ik een dierenverblijf van een siberische tijger zo optimaal mogelijk in. Of hoe kan ik de levensverwachting van een wandelend blad verhogen.

Ook krijg je projecten zoals het in elkaar zetten van een "fictieve" kinderboerderij en moet je evenementen organiseren en leer je dieren te trainen.

Daarnaast heb je ook gewone vakken als Nederlands, engels en bedrijfsadministratie.

Wat je nooit moet vergeten is dat dierenverzorging voor 70% betekend stallen/hokken uitmesten

Het grote nadeel: Er is amper werk in deze sector. Al het werk is bezet en je moet geluk hebben dat er iemand met pensioen gaat zodat je zijn vak kan overnemen.

Ik heb me laten omscholen omdat er geen werk is.

Wat kun je (met geluk) worden met de opleiding dierenverzorging.

Werken in een dierenwinkel
werken in een asiel
Werken in een dierentuin
Trimsalon beginnen/ werken in
Hoefsmid
werken op een kinderboerderij of er zelf 1 beginnen
een zorgboerderij opzetten (Als je ook kennis hebt van de zorg)

Concreet: een erg leuke en leerzame opleiding die je zeker winst geeft. Echter het is zo moeilijk om werk te krijgen in deze sector dat het de moeite niet altijd loont. En rijk zul je er ook niet van worden!

Succes met je beslissing!

Toegevoegd na 1 uur:
Ik weet trouwens niet of je niveau 3 of 4 wilt doen, maar als je 4 gaat doen krijg je meer basis administratieve vakken en heb je de mogelijkheid om paraveterinair te doen, waarmee je weer dierenarts assistent(e) kunt worden.

Niveau 4 is een mooie opleiding om eventueel door te stromen naar HBO dier en zorg (in Groningen en Utrecht)