Hoeveel verdient een pas afgestuurde psycholoog vanuit WO NETTO? En hoeveel als je net bent afgestudeerd voor aangepaste psychologie?

Allebei netto! Als je dus psychologie op wo hebt gestudeerd ? En hoeveel verdient iemand die ook nog kinderpsychologie heeft gestudeerd daarna? En ook graag voor aangepaste psychologie heeft gestudeerd.. Graag voor best betaalde baan na deze studie(s)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (2)

Je wordt niet betaald om wat je gestudeerd hebt, maar om het werk dat je doet. Met een studie psychologie kun je verschillende kanten op. Je kunt bij de universiteit blijven werken, je kunt het bedrijfsleven in, je kunt de zorg in, etc. Wat je verdient hangt af van je functie, ervaring, etc. Dus niet alleen van je opleiding.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Bamibal.
@ RK, dan nog is het afhankelijk van waar je precies werkt.
Salaris universitair psycholoog:

Als beginnend psycholoog in een zorg- of welzijnsinstelling kun je rekenen op een bruto salaris van minimaal zo'n € 2.580,- per maand exclusief 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering. Dit kan oplopen tot ruim € 5.730,- voor een ervaren klinisch psycholoog.

Salaris hbo psycholoog:

Nadat je afgestudeerd bent voor de HBO opleiding psychologie kun je een startsalaris van ongeveer € 2000,- bruto per maand verwachten. Die loopt natuurlijk op zodra je meer werkervaring hebt.

Dit zijn bruto salarissen. Netto salaris is moeilijk te zeggen, aangezien dat afhangt van het aantal uur dat je werkt en nog meer. Ik heb nog een link bijgevoegd waar je het zelf kunt berekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar kun je via de app maar één bron toevoegen. Bij deze alsnog de andere twee:
http://www.opleidingpsychologie.org/hbo-psychologie/ http://www.loonwijzer.nl/home/salarischeck/brutonetto