Het diploma dat je de HBO hebt afgemaakt of het diploma dat de de eerste fase van een mastersopleiding hebt voltooid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bachelor is niet eerste fase van een masteropleiding.
Masters is vervolgopleiding op bachelor. -1
in het hoger onderwijs hebben we sinds enkele jaren het bachelor- mastersysteem. Het eerste deel van je opleiding is de bachelor, daarna kan je verder gaan met een master om je verder te specificeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je 240(HBO) of 180(WO) studiepunten hebt gehaald krijg je een bachelordiploma. Vanaf het HBO kun je hier mee gaan werken, vanaf het WO moet je nog een 1 of 2 jarige master volgen. Dit aantal studiepunten haal je normaal gesproken in 3/4 jaar (HBO) of 3 jaar (WO). Met het bachelordiploma krijg je ook een titel die je achter je naam mag schrijven.
"Bij een hogeschool betreft het hier een complete beroepsgerichte opleiding en bij een universiteit een academische basisopleiding waar de student de basiskennis leert over een vakgebied. (Bron: Wikipedia)"
Bronnen: