Kan ik met een mbo 4 opleiding naar de universiteit in Spanje?

Ik zou graag de opleiding chiropractie willen gaan volgen in barcelona

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dan minstens een propadeusr jaar hbo in nl gedaan moet hebben. Het verschil in nivo van mbo en uni is ook best veel. Als je eerst een jaar hbo doet kun je toetsen of je dat bij kunt houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha een zweef studie

Antwoorden (1)

Met alleen MBO kun je nergens naar de universiteit ; je zul eerst op het HBO je propadeuse moeten halen, en wellicht, afhankelijk van je leeftijd, een toelatingstest moeten doen.
Vergis je echter niet in het verschil tussen MBO en universiteit, en dan ook nog in een ander land !

Echter, bij mijn weten is er in Barcelona geen opleiding / studie chiropractie ; daarvoor moet je naar Amerika, Engeland, Frankrijk, Denemarken of Canada. Wel zullen ze er een Graduate Education Programme hebben, om de finesses van het vak in het betreffende land te leren, maar daarvoor moet je dus al afgestudeerd chirporactor zijn, hetgeen een vijfjarige studie is.

Nog een lange weg te gaan dus......

Toegevoegd na 6 minuten:
Ah, ik heb hem toch gevonden.
Toelatingseisen :
"mission Requirements:

In order to be admitted into the programme of study offered by the Barcelona College of Chiropractic an applicant will need to show that they have completed the Bachillerato, or its equivalent, and that they have studied enough science, preferably Biology and Chemistry.

Additionally, applicants will be asked to attend a personal interview. Those planning to apply are advised to read the Admission Requirements. "

Een bachelor dus, bij voorkeur in biologie en scheikunde. Je moet dus sowieso tevoren al een HBO of universitaire studie hebben afgerond.