heb je voor het mbo/habo geschiedenis nodig?

ik doe nu MAVO en ik denk niet dat het me gaat lukken om naar havo te gaan, als ik naar havo wil heb ik geschiedenis en 2 vreemde talen nodig (in mijn geval engels en duits) voor geschiedenis en duits ben ik niet erg goed (zeg gerust heel erg slecht) dus ik vroeg me af, als ik na mijn MAVO, MBO en daarna HBO wil doen heb ik dan ook geschiedenis en duits nodig? (back up info: ik heb sector zorg en welzijn gekozen dus ik heb alle verplichte vakken en daarbij scheikunde, bio, natuurkunde, wiskunde, geschiedenis en duits. *ik wil later iets in de zorg het liefst met dieren de kant van dieren arts/assistente op*)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zit zelf op mbo zorg. En als ik hbo wil gaan doen heb ik geen geschiedenis nodig. Dus ik denk dat dat bij jou dan ook niet nodig is. Omdat het vaak een vervolg opleidin is ga je vaak verder in op de vakken die je al hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt prima zonder Duits en geschiedenis. Je kunt naar het MBO gaan bij het AOC: MBO Groen. Daar kun je een opleiding op niveau 4 doen zoals dierverzorging. Daarbij is ook de specialisatie dierenartsassistente mogelijk. Als je dat diploma hebt kun je aan het werk gaan òf nog verder leren aan het HBO. Geschiedenis en Duits kom je op deze route nergens tegen ;-)