Hoe kan je goed 3 hoofdstukken van Frans in een weekend goed inhalen?

Ik had het jaar slecht begonnen en was niet zo bezig met Frans , nu heb ik er spijt van en wil het inhalen , weet iemand een goede manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Frans is een taal met veel sub domeinen.

Ten eerste de woordjes. Ga op www.teach2000.nl kijken voor woordenlijsten en dan kun je ze automatisch neerzetten in www.wrts.nl. WRTS is een site om woordjes te kunnen leren. Erg handig!
Grammatica goed doorlezen en kijken of je het begrijpt. Een aantal grammatica oefeningen maken. En je blijft oefeningen maken, totdat je de grammatica onder de knie hebt. Vraag je ouders/zus/broer/leerkracht om het eventueel na te kijken op fouten.
Tekstverklaring. Een paar teksten lezen en de vragen kun je dan in je hoofd maken.

En tijdens woordjes leren en teksten lezen, kun je terwijl de tekst opzeggen. Zodat je je spraakoefeningen ook gelijk hebt gehad.

Is dit een goede?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de sites hebben goed geholpen, ik heb nu wel een achterstand maar veel minder dan eerst:), bedankt!

Andere antwoorden (4)

Gewoon beginnen! En net zo lang doorlezen en studeren tot je de lesstof kent. Drie hoofdstukken is toch niet zo veel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom ik probeer nu nog in te halen voor het te laat is en het moeilijker in te halen is, bedankt:)
Grammatica zorgvuldig doorkijken, opdrachten erbij maken en de rest is leerwerk. Gaat je waarschijnlijk niet lukken ben ik bang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit gaat vrees ik niet lukken. Een taal moet je bijhouden om het te onthouden.
Áls het je van het weekend al lukt (wat ik je van harte toewens hoor) dan nog gaat het niet in je langetermijn geheugen zitten en ben je het grootste gedeelte waarschijnlijk volgende week alweer kwijt. Bij een taal is het extra belangrijk dat het in je langetermijn geheugen blijft zitten, omdat je je kennis als het ware 'opbouwt'. Door het opbouwen leer je de taal voldoende te beheersen. Beheersing van een taal kan niet door brokjes te leren en die vervolgens weer te vergeten en weer nieuwe brokjes te leren, zo bouw je geen fundament. Herhalen, herhalen, dus. Het liefst gedurende langere periode (en dus niet in één weekend helaas.)
Hoop dat je het begrijpt. Desondanks wens ik je veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De enige manier is gewoon beginnen bij het begin, kijken hoever je komt. Ik denk echter dat 3 hoofdstukken niet in een weekend gaan lukken. Kijk hoever je komt dit weekend en doe vervolgens de komende tijd iedere dag iets (extra) aan Frans tot je helemaal bij bent. Vraag eventueel aan je docent of hij je hierbij kan/wil helpen. Vaak zijn docenten erg gemotiveerd om juist leerlingen die ineens enthousiast meedoen extra te helpen.

Interessant om woordjes makkelijk (en op verschillende manieren te leren): www.wrts.nl

Succes!