Opleiding te maken met talen?

Ik wil een opleiding volgen die met talen te maken heeft. Maar geen tolk/vertaler. Heeft iemand enig idee welke opleidingen er nog meer zijn die te maken hebben met verschillende talen?

Thanks alvast!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (7)

Ik weet niet of er iets is waar je met verschillende talen te maken krijgt behalve Tolk (wat je dus niet wil)
Misschien zit hier iets tussen bij NCOI(zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een internationale handelsopleiding misschien iets? Bij Hs Zuyd (in Maastricht, maar andere hogescholen hebben het vast ook) heb je bijvoorbeeld de International Business School, met vakken gericht op economie, management en talen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gids voor toeristen? Of internationale marketing medewerker/manager, beurzen bezoeken, contracten opstellen en wat bij zo`n bedrijf komt kijken.
amc
14 jaar geleden
Reisleider/ster.
Hoe meer talen je leert, in des te meer landen kun je aan de slag.
http://www.ivor-reisbegeleiding.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U zou (algemene) taalwetenschap kunnen gaan studeren:

algemene taalwetenschap (ATW; Eng.: general linguistics; Fr.: linguistique générale; Duits: allgemeine Sprachwissenschaft), de wetenschap die de algemene regels en principes bestudeert die de structuur en het gebruik van de natuurlijke taal bepalen. De ATW tracht, met andere woorden, een algemene theorie omtrent de natuurlijke taal te ontwikkelen. De term ‘taalkunde’ begint te verouderen
Encarta® - Encyclopedie. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is verschil tussen een taal leren en (een) taal bestuderen.

Als je een taal leert spreken en schrijven kan je vertaler, tolk, gids, docent, schrijver e.d. worden. Vooral op MBO en HBO niveau zullen er opleidingen zijn.

Talen bestudeer je meestal op wetenschappelijk niveau. Dat kunnen zowel oude talen (Grieks, Latijn, Hebreeuws, Sanskriet) zijn als modernere. En ook heb je algemene taalwetenschappen natuurlijk.

Welke opleiding geschikt is, hangt af van je huidige opleiding en wat je later precies wilt doen. Wil je in de toeristenbranche, dan zou ik eerder kijken naar een MBO if HBO opleiding in het toerisme, waarbij je daarnaast een specifieke taal leert (dat kan ook bij het LOI, NCOI e.d.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets totaal anders maar dan toch met taal bezig zijn: Docente gebarentaal?