Wat is een goed slagingspercentage voor een rijschool?

Ik zal het even uitleggen. Over een tijd wil ik rijles nemen. Je kan de meeste rijscholen een slagingspercentage zien. Dus hoeveel procent van de leerlingen de eerste keer slaagt. En ook de tweede keer. Bij één rijschool staat er; 51 tot 56 procent van de mensen slaagt de eerste keer. Is dit goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als ik het goed heb staat het landelijk gemiddelde op 41% dus 51 tot 56% is niet echt slecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

zolang jij bij het percentage geslaagden zit, is dat percentage altijd goed. Wat die 50-56% betreft ik weet niet, maar ik zou denken: Als alle andere rijscholen in de buurt een hoger percentage hebben dan zal hij het niet in zijn hoofd halen dit percentage te noemen. Ik denk dat hij dus aardig gemiddeld scoort
12 jaar geleden
kijk goed uit met deze cijfers: er zijn rijscholen die sjoemelen door twee rijscholen in een bedrijf onder te brengen.
Achtereenvolgens rijden kansrijke leerlingen onder naam A af, en kansarme onder naam B. Gevolg: Rijschool A heeft 80% slaagkans en B maar 30. Uiteraard adverteren we alleen met naam A!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer ook in de gaten te houden hoeveel uur er al gelest is door de mensen die mogen afrijden. Een school uit mijn buurt had een slagingspercentage van achter in de 90, maar je mocht pas afrijden na een uurtje of 80 les. Zelf ben ik gezakt na een spoedcursus van 30 uur, en daarna nog 6 uur en toen geslaagd. Ik was nog altijd sneller en goedkoper klaar dan die school met dat belachelijk hoge percentage.

Ik denk dat je rond de 55/60 procent goed zit! Zo heb ik ook mijn school gevonden! Ook veel ervaringen van anderen vragen. Per instructeur wil het ook nog wel eens verschillen...