hoe moet ik tussen vriendschap komen?

het zit zo: ik van altijd bevriend met een iemand, we waren altijd bij elkaar. maar nu ik op de universiteit zit is er een andere vriendin er steeds meer tussen gekomen. ze is nu meer bevriend met haar dan met mij. terwijl ze elkaar eerst niet mochten! hoe moet ik zeg maar weer even bevriend raken met ze als dat ze met elkaar zijn, er zeg maar weer 'tussen' komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

je moet jezelf blijven. misschien wordt het voor jou ook wel tijd, om eens rond te kijken naar andere mensen, waarmee je mee op kan trekken.

jullie zijn in een nieuwe fase in je leven beland, en dan is het helemaal niet vreemd, dat je nieuwe vrienden krijgt. zoiets loopt als het goed is vanzelf, al moet jk er wel open voor staan.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Zelf zit ik in dezelfde situatie, maar dan andersom. Ik ben zegmaar degene die erbij is gekomen. Tussen 2 vriendinnen die elkaar altijd al kenden. Nu maakt die vriendin in kwestie er geen probleem van, maar dat andere meisje dus wel. Zij heeft meer zoiets van: Zij is mijn vriendin en van niemand anders, ja zo werkt dat dus niet....

Persoonlijk vind ik dat iedereen met iedereen om moet kunnen gaan en het recht heeft met verschillende mensen bevriend te zijn. Je kan met diegene gaan praten waar je zolang mee bevriend bent, het kan heel goed zijn dat zij niet eens in de gaten heeft dat het zo loopt en hoeveel last jij er van hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het ziet als concurrentie kan je idd een poging doen om ertussen te komen al dan niet door te claimen.

wellicht is het verstandiger om te accepteren dat ieder persoon op een gegeven moment een eigen weg gaat en relaties en contacten verwateren.

je zou voor kunnen stellen wat samen te gaan doen en te vragen hoe het komt dat de persoon die haar eerst niet lag nu zo close met haar is.

je hoeft geen plek te veroveren en je kan zelf ook andere vriendschappen aangaan zodat je niet op 1 paard hoeft te wedden.

spontaan contact werkt beter dan geforceerd ergens tussenkomen overigens.

dus bel een keer, stel een uitje voor en praat bij zodat je vanzelf weet hoe en wat. misschien is de andere persoon wel een enorm gezellig mens en kan je met zijn 3en heel veel schik hebben.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer er niet tussen te komen, het kan erg irritant zijn als je met iemand iets doet en er is een iemand die er steeds tussen komt. probeer gewoon weer een sterkere band op te bouwen dat werkt (denk ik) veel beter, spreek vaker met je vriendin alleen af en doe de dingen die jullie altijd zo leuk vinden en herinner haar aan de leuke dingen die jullie samen deden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriendschappen kom en vriendschappen gaan. En dat hoeft niet met ruzie gepaard te gaan.
Vriendschappen zijn in onze cultuur gebaseerd op gemeenschappelijke interesses.
Zo heb ik vaak andere vrienden gekregen door met wat anders bezig te zijn.
Het kan zijn dat dit bij jullie ook afgelopen is.
Reken maar dat er gauw wat nieuws komt. Geduld dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt veel verschillende vriendinnen hebben, elke vriend of vriendin heeft andere eigenschappen en invalshoeken. Daarom vult elke vriend of vriendin bestaande vriendschappen aan. Er zijn mensen die gemeenschappelijke vrienden hebben, maar er zijn ook vrienden van één persoon die elkaar helemaal niet liggen.

Het beste is om te accepteren dat jij een unieke vriendschap met jouw vriendin hebt, maar dat die andere vriendin misschien eigenschappen heeft die jij niet hebt. Gun je vriendin het allerbeste! Als ze merkt dat jij jaloers bent of haar claimt, zul je haar misschien kwijtraken. Als je om haar geeft en haar het beste gunt, laat je haar vrij om te doen wat ze wil en zal ze jou waarderen om de vriendschap die jij haar biedt.

Het is al gezegd, maar ik sluit mij daar bij aan: kijk zelf ook om je heen naar nieuwe vrienden en hou je niet krampachtig vast aan één persoon. De wereld heeft 16 of zelfs misschien 17 miljard bewoners, ik weet het niet precies, maar elke nieuwe ontmoeting is een kans op een nieuwe vriendschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit nu ook, maar ik heb een andere vriendin gevonden en heb niks meer met ze dus je kan kiezen":

1. Geef je echt om ze, wil je weer met ze vriendinnen zijn. Spreek iets met ze af, zeg wat je voelt en vertel wat je allemaal denkt. Als het goede vriendinnen zijn gaan ze er op in.
2. Zoek iemand anders, als zij jouw niet meer willen, wil jij hun niet meer. zoek iemand jie jouw niet vergeet!