Is er ook muziek waardoor ik beter kan leren ?

Normaliter vermindert muziek de aandacht tijdens het leren maar ik heb ergens volgens mij gelezen dat bepaalde muziek wel helpt bij het leren. Als dit bestaat kan iemand mij zeggen wat voor muziek ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja die zijn er, zie hieronder

CD's voor bij het studeren?
Studeren lukt het best met een ontspannen lichaam en een actieve geest. Muziek en geluid zijn heel geschikt om dit te stimuleren. Hemi-Medi heeft een aantal cd's uitgebracht speciaal voor bij het studeren. Bij deze cd's wordt een ontspannen concentratie gestimuleerd waardoor het studeren stukken prettiger en effectiever kan zijn. Er is ook een cd die juist actieve, wakkere concentratie stimuleert. (Deze cd kan ook goede resultaten geven bij ADD/ADHD.)

De cd's beïnvloeden op, een natuurlijke manier, de hersengolven tot een patroon dat bijzonder geschikt is voor studie. Deze invloed op de hersengolven is meetbaar met een EEG. Wetenschappelijk bewezen is onder meer dat de gebruikte techniek de samenwerking van beide hersenhelften stimuleert, hemisferische synchronisatie genaamd. Hierdoor heb je meer hersencapaciteit beschikbaar bij het studeren.

Bij de Hemi-Medi cd's wordt een techniek met tonen gebruikt om de hersengolven zo te beïnvloeden dat het studeren makkelijker en effectiever gaat. Deze techniek heet: "binaural beat stimulatie" Bij het “Tahoma Community College” is veel onderzoek verricht naar de effecten van ‘binaural beat stimulatie’ op leerresultaten.

Zo zijn er op deze site diverse studeer cd's verkrijgbaar

Op deze site vind je meer info:
http://www.hemi-medi.nl/studie/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Klassieke muziek of muziek met een zelfde titme vooral rustige muziek zou je kunnen helpen.

(Ik kan geen vraag stellen "te laag puntenniveau" staat er. Eerst kon ik wel vragen stellen, weet iemand hoe dit kan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een vraag goed aftesluiten, krijg je punten door waardoor je vragen KAN stellen.
eens per dag inloggen, of een correct antwoord geven waardoor de vrager joun vraag het beste vind, krijg je ook punten voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt!
Mozart. Dat is wat ik heb gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Of hier gelezen: http://www.goeievraag.nl/vraag/helpt-muziek-radio-luisteren-leren.273737
Volgens de auteurs van het boek "De onzichtbare gorilla" (over onjuiste intuïties en andere misvattingen) is het een fabeltje dat naar Mozart luisteren de leerprestaties verbeterd. Naar ontspannende muziek luisteren kan helpen, maar het hoeft geen muziek van een beroemde klassieke componist te zijn (er is ook zeker werk van Mozart dat niet echt als ontspannend te omschrijven is!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof niet dat dit het geval is, simpelweg omdat je muziek leuk kan vinden of juist niet leuk vindt, in beide gevallen leid het je af. Persoonlijk kan ik geen muziek bedenken wat mij zou helpen tijdens het studeren. Wel zou je korte pauzes kunnen inlasten en vervolgens wat muziek naar je smaak luisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral bij saaie vakken hielp muziek mij, om er tóch 'op te gaan zitten', zoals boekhouden, economie, recht, en franse woordjes. Later werd dat bij anatomie alle spieren en hun functies in het latijn : ik werd opgeleid tot sportlerares, en zag de noodzaak ervan dus totaal niet in - maar onvoldoende betekende 'einde oefening' van de opleiding.....

Voor mij was het vooral klassieke muziek, en dan vooral symfonieën. Een concert met een bepaald instrument (viool, piano, hobo...) leidde me meer af, omdat ik dan naar de 'stem' van het instrument ging luisteren. (Ik ben opgegroeid met klassieke muziek thuis, en speelde zelf ook jarenlang fluit : dan kom je vanzelf in de klassieke muziek terecht...)

Sindsdien heb ik veel New Age-muziek gekocht : dat was er nog niet, toen ik veel moest leren. Maar ik denk, dat dat ook heel goed kan werken, om je te 'dwingen' urenlang met je hoofd in de boeken te zitten...

Je moet maar eens gaan grasduinen : voor mij waren de symfonieën van Tsjaikovsky, Sibelius en Stenhammer favoriet. En nu luister ik graag naar muziek gecombineerd met natuurgeluiden, als ik iets saais 'moet' doen.

Maar ik zou geen koptelefoon of 'oortjes' gebruiken : gewoon via boxen, een eind van je af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of muziek helpt, ligt er ook aan of je er van houdt of niet.
Over het algemeen zou barokmuziek bijdragen aan betere studieprestaties. Ik heb echter een hekel aan dat soort muziek, dus bij mij gaat dat totaal niet op omdat ik me er constant aan loop te ergeren.
Hier vind je ook andere muziek die is samengesteld om bij te leren. Het zijn meer dan twintig nummers. Niet allemaal even fijn, maar ik leer er wel gemakkelijker door. Jij hopelijk ook! http://www.youtube.com/user/StudyMusicProject#p/c/957A89BCE798193F/3/21uGPfjT4RU