Waar halen docenten toetsopgaven vandaan?

Halen ze die van internet ? en wat zijn goede sites om daarmee te oefenen. Vooral de exacte vakken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K

Het beste antwoord

Docenten krijgen de opgaven in een apart boek van de uitgever. Soms gebruiken ze voor tentamens ook opgaven uit oude examens (aangezien het zelf maken van opgaven heel veel tijd kost).
Ik heb wel een gehad dat ik vóór mijn tentamen oude examens ging herhalen, en een aantal van de opgaven ook in mijn tentamen stonden. Dat was wel handig :)

Om zelf te oefenen:
Soms staat er in je leerboek een website waar nog wel eens oefenopgaven op staan.
Ik heb bijvoorbeeld Newton natuurkunde boeken, en op newton-online kun je dan heel veel oefenopgaven maken.
En van mijn biologieboeken (nectar) staat een diagnostische toets op het internet.
Misschien helpt het ook je docent te vragen of hij nog wat weet, of oude toetsen heeft over het onderwerp waar je mee bezig bent.
Cd-roms die je soms bij je boeken krijgt, kun je ook gebruiken. Ik heb er echter ervaring mee dat dit verouderde techniek is en dat deze cd-roms het vaak niet op de computer doen.

Voor biologie gebruik ik zelf vaak http://www.biologiepagina.nl/
Daar staan per klas bijna alle onderwerpen uitgewerkt, je kunt er animaties e.d. bekijken die de stof verduidelijken en er staan ook heel veel oefenopgaven op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (5)

De toetsopgaven die de docent jullie geeft staan in de leraren uitgaven van jullie boeken, oefeningen staan op de cdrom die meestal meer wordt geleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is verschillend. Het kan zijn dat de uitgevers van het leerboek, apart toetsopgaven heeft waar alleen docenten bij kunnen. Soms maken docenten zelf de opgaven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Examenbundels en http://www.examenblad.nl zijn heel goed op te oefenen. Want op bijvoorbeeld biologie proefwerken krijg je opgavens van examens uit het jaar 2000, 2004 etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef les aan klas 1 en 2 VMBO/HAVO/VWO. Onze docenten maken zelf de toetsen naar aanleiding van de lesstof. Er zijn wel toetsen beschikbaar via de uitgever, maar deze vragen zijn vaak erg moeilijk qua taal voor deze doelgroep. De antwoorden zijn dus ook alleen maar in het behandelde hoofdstuk van de methode te vinden en niet op internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste docenten maken hun toetsen zelf, of uit de methode die jullie gebruiken. Daar kun jij niet bij, je kunt het beste gewoon oefenen met opdrachten uit je boek, soms kun je met bepaalde formules e.d. ook op internet oefenen, gewoon even googlelen!