Hoe maak je een kraslot?

Voor school moeten we een eigen kraslot ontwerpen, hoe kan je dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Gaat het om het ontwerp of om de wiskunde erachter?

Als het de wiskunde is zul je berekening moeten maken hoe groot de kans is dat je klant wint. Neem bijvoorbeeld 4 op een rij. Een vak van 4 bij 4 en twee tekens (rondje en kruisje). Die worden willekeurig ingevuld en hoevaak wint iemand dan, en afhankelijk daarvan de prijs. 1 keer vier op een rij = 125 % terug, 2 keer 400%, 3 keer 800%. Zoiets.

Als het om een graphisch ontwerp gaat zul je alsnog eerst moeten bedenken hoe je dit kunt winnen. Dan is het handig om een thema erbij te bedenken. Bijvoorbeeld de december kraslot.