Wat zijn de waarden en overtuigingspatroon van iemand met diabetes mellitus?

Voor een opdracht in mijn opleiding moet ik de elf gezondheidspatronen van Gordon uitwerken gericht op zorgvragers met diabetes mellitus.
Nu heb ik er 10 af,maar ik stuit op de laatste gezondheidspatroon en wel die van de waarden en overtuigingspatroon.

Wie GV kan mij hiermee een eindje op weg helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Gordon is een manier om een zorgvrager in kaart te brengen en niet om een ziektebeeld in kaart te brengen.

Dus stel je hebt tante Annie met diabetes kan je haar helemaal in kaart brengen met Gordon methode. En voor het waarden en levensovertuigingenpatroon kan dus bijv. gelden dat ze altijd graag naar de kerk ging. Probleem wat dan kan spelen is dat ze het nu met die onregelmatige suiker niet meer zo goed aan durft om te gaan dus blijft ze liever thuis.

Dus het ligt eraan welke zorgvrager of wie je in kaart brengt. Als je daar meer info over hebt kan je wat zinnigs zeggen over het waarden en levensovertuigingspatroon.