Moet ik naar school als er geen les is?

Als er geen les is maar een actie dag, ben ik dan volgens de wet alsnog verplicht om naar school te gaan? Er is dus geen les maar een actie dag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je met een actiedag bedoelt dat er die dag actie gevoerd wordt door leerlingen en docenten voor bijvoorbeeld een goed doel, dan is het een gewone schooldag en moet je dus gewoon op school komen.
Ook op sommige andere dagen is er geen les (denk aan een kerstviering), maar dan moet je ook gewoon komen. Het is geen vrije dag immers.
Als er een actie is door personeel (dus een staking ofzo) lijkt me dat de lessen niet doorgaan. Maar zo'n actiedag is zeer ongebruikelijk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er word actie gevoerd voor de stichting dance4life, er zijn kraampjes in school waar je dingen kan kopen, de opbrengst gaat naar een goed doel, maar er is dus helemaal geen les voor geen enkele klas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal wel even een mailtje sturen dan, bedankt mensen :).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze actiedag is gewoon tijdens een reguliere schooldag, dus ja: het is verplicht om te komen. Waarschijnlijk is het trouwens ook heel erg leuk! Beter dan les toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ga je niet gewoon?

Andere antwoorden (3)

wat je het beste kan doen, is die dag gewoon naar school gaan, en je daar even verder laten informeren of je nou naar huis mag of niet. wij hadden dit ook eens gehad, ik was wel naar school gegaan, maar vele niet, deze hadden problemen met de school en met de leerplichtambtenaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit moet omdat je schoolplicht hebt, wat er ook wordt georganiseerd op school. Als je ziek bent of naar een bruiloft gaat, dat is een uitzondering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dan ben je nog steeds verplicht. Je bent namelijk verplicht om elke dag naar school te gaan behalve in het weekend en in de vakantie