is het fatsoenlijk als een leraar je bij je eerste onvoldoende 2 uur laat voorkomen??

Toegevoegd na 1 dag:
(ene het is een man die houdt van onvoldoendes geven)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult wat meer uitleg moeten geven.
Een onvoldoende waarvoor en misschien waarom?
Is er iets aan het geven van de onvoldoende vooraf gegaan?

Het beste antwoord

Ik vind het heel goed van de leraar, dat hij je laat voelen, dat jouw manier van werken opvalt.

Later, als jij zelf voor je brood moet gaan werken, dan zul je een baas hebben die je dingen laat doen.
En als je dan óók de kantjes er van af zou lopen, dan gooit je baas je eruit. En dat vind je vrouw dan niet zo leuk, wat ze zeer zeker zal laten merken. Op een niet al te prettige manier!

Dus, om jou een klein pietsje te leren over deze harde wereld, laat hij je 2 uurtjes voorkomen. Hulde voor die man.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de motivatie :)

Andere antwoorden (5)

Ja, je leraar wilt graag dat jij een voldoende staat voor zijn vak. Ik weet niet of de 5-norm bij jou ook is, maar bij ons op school is de regel sinds kort dat als je een 5 voor Engels/Nederlands/wiskunde hebt dat je automatisch een bespreekgeval bent.

Je leraar heeft het beste met je voor: ik zou gewoon nakomen en naar zijn uitleg luisteren, zodat je op het examen de stof ook goed kunt toepassen. Het is voor je eigen bestwil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is onfatsoenlijk om je voor te laten komen. 2 uur nablijven is een ander verhaal.

Je moet juist blij zijn dat hij bij jouw onvoldoende niet denkt. Zo ik ga lekker naar huis.

Je krijgt zomaar 2 uur extra les.
Geloof me bij je rijbewijs moet je daar gewoon voor betalen hoor.

School is geen straf.
Dom blijven is een straf.
12 jaar geleden
Heeft dat iets met fatsoen te maken? Misschien wil hij zich inzetten om een volgende voldoende te voorkomen. Er is nu nog iets aan te doen.

Toegevoegd na 54 seconden:
sorry, volgende onvoldoende natuurlijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als "voorkomen" (nooit van gehoord) hetzelfde is als nablijven vind ik het erg overdreven om je twee uur na te laten blijven als je voor het eerst een onvoldoende hebt gehaald. Op de school waar ik werk zou dat nooit gebeuren. Als ik als docent zoiets zou doen zou de directeur mij vast vragen waar ik dat idee vandaan had. En ouders zouden me vast opbellen om uitleg te krijgen.
Ik vind het dus ongebruikelijk, en vreemd, en overdreven, maar niet onfatsoenlijk. Bij dat woord heb ik heel andere associaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou Shoro2 ons wel het hele verhaal hebben verteld?
Je leraar probeert waarschijnlijk gewoon z'n best voor je te doen. Natuurlijk wil hij dat zijn leerlingen slagen voor zijn vak. het ligt wel aan wat je die 2 uur doet. Als je ' dom' strafwerk moet maken vind ik dat niet echt nodig, als het echt over de stof gaat waar je een onvoldoende voor hebt gehaald vind ik het wel begrijpelijk.