Stelt een collegegraad nog iets voor?

Als je bedenkt hoe steeds meer mensen zonder zoiets dezelfde baantjes krijgen, en vaak vallen de afgestudeerden buiten de boot - werkeloosheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, een hbo of wo diploma wordt steeds belangrijker. steeds meer werkgevers verlangen een dergelijk diploma. kunnen ze ook makkelijk eisen, omdat steeds meer mensen gaan studeren. zonder diploma's wordt het steeds moeilijker, om een mooie carriere te maken.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Je diploma en opleidingsgraad zijn niet zozeer bij starter functies belangrijk, ze gaan pas echt tellen in de banen erna, en die daarna. Als je begint met werken ga je, ook met een graad, toch vaak in lichte functies beginnen. Maar zonder goed diploma kom je vaak gewoon niet verder, dus je merkt het pas écht na een periode...