Kan je met slechte cijfers van havo Nasr vmbo worden gezet? Met de kerstvakantie.

Slechte cijfers op school

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ligt eraan in welke klas je zit, en wat je cijfers precies zijn.

Zit je bijvoorbeeld in 3 havo, dan mag je geloof ik 3 onvoldoendes hebben. Heb je er meer, dan ben je bespreekgeval. De leraren gaan dan in overleg kijken wat het beste voor je is, je cijfers moeten wel heeeel slecht zijn als je met de kerstvakantie al moet worden overgeplaatst.

Ga eens langs je mentor, die weet je vast verder te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn twee soorten slechte cijfers. Het slechte cijfer dat uit luiheid is geboren en het slechte cijfer dat uit onvermogen is gehaald.

Als je wel de hersens hebt om de havo te halen, maar er niet genoeg tijd aan hebt besteed, kan het zijn dat je een flinke preek krijgt en het verzoek om in je eigen belang eens beter je best te doen. Vanaf Kerst tot het laatste rapport valt nog veel winst te behalen.

Heb je de cijfers behaald omdat je echt niet beter kunt, dan kan het advies gegeven worden om terug te gaan naar het vmbo. Dat is geen schande, maar een betere route en zal altijd in overleg bewandeld worden.
Soms moet je op jonge leeftijd even een stapje terug doen om beter te worden. Misschien ben je aan het niveau nog niet toe.

Voor het eerste geval is er maar één advies: doe je best, je doet het voor jezelf.
Indien het tweede het geval is: het advies opvolgen en de nieuwe route bewandelen. Het kan best zo zijn, dat je dan op wat latere leeftijd de havo stof alsnog aankan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en ookal ga je na vmbo je heb daar ook nog vmbo TL (theoretische leerweg) dat is net iets minder moeilijk dan havo maar het lijkt er wel op
misschien is dat dan ook wel iets voor je
maar ik zal het eerst eens bespreken met je mentor