Is het mogelijk om via het centraal schriftelijk examen certificaten te halen?

Ik weet dat je via het staatsexamen certificaten kan halen, maar is dit ook mogelijk via het centraal schriftelijk examen?
Het examen dat dus op scholen wordt gemaakt?
Ik ben 15 en volg een LOI cursus vwo, aangezien ik niet naar school kan omdat ik chronisch ziek ben.
Ik maak het LOI wel op school, sta dus ook nog ingeschreven bij school. Kan ik dan certificaten halen via het centraal schriftelijk examen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Neen, alleen een CSE is onvoldoende voor het staatsexamen. Je zult toch bij je ingeschreven school de Schoolonderzoeken moeten afleggen. Deze tesamen geven je per vak het Staatsexamen certificaat.

Je kan wel per vak een Certificaat halen. Als je daar dan 7 certificaten in haalt (ten minste in: Nederlands, Engels en Wiskunde A/B), kan je in aanmerking komen voor een VWO examen, welke je recht geeft tot toelating tot het WO.