Is het verstandig om een half jaar studievertraging op te lopen,zodat je alles op een rijtje kan zetten?

Ik zit in het 2e jaar van de pabo. Door ziekte heb ik 2 weken gemist en ben ik veel bezig geweest met privé omstandigheden. alles bij elkaar opgeteld weet ik nu niet wat ik doe en ik zit erover na te denken om in februari (de februari-stroom) opnieuw met het 2e jaar te beginnen, zodat ik alles rustig op een ritje kan zetten. Nu stress ik alleen maar en omdat ik het niet snap,schuif ik het voor me uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik denk dat het goed is om te proberen alles op een rijtje te krijgen. Ga voor jezelf na waar je precies mee zit en wat precies het probleem is. Misschien dat het probleem minder groot is dan je denkt of dat een hulp in de rug je kan helpen de draad weer op te pakken waar het nu ligt!
(sorry, had in eens een ingeving om op GV te kijken, en warempel, blij dat ik het gedaan heb :-p )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongelooflijk dat je zo'n gevoel hebt ;) Maar je hebt gelijk. Heb het er ook met mijn ouders over gehad en ineens kwam alles eruit wat me (blijkbaar) dwars zat. Ik stuur dat wel in een mail ;)

Het beste antwoord

Dat blijft natuurlijk een subjectieve vraag, maar ik kan je wel enkele tools aanreiken waarmee je voor jezelf de dingen kan uitklaren:

- Veel studenten begrijpen de leerstof niet meteen: je bent daar om te leren, niet om alles meteen te begrijpen of te weten. Vraag uitleg aan je docenten, medestudenten of aan anderen die het vak wel weten te beheersen.

- Weet dat van uitstel ook afstel komt. Ga er gewoon voor! Het is nog niet te laat maar je moet er nu wel een lap op geven. De examens komen er aan en als je je notities gaan aanvullen en de leerstof nog eens opfrist dan ben je goed bezig.

- In februari starten vaak alleen nieuwe vakken, vakken die vaak al wat ingewikkelder zijn dan je vakken in het eerste semester. Dat blijft uiteraard ook subjectief.

- Ga eens praten met de mensen van de studentenvoorzieningen. Zij weten altijd raad en zijn daarvoor opgeleid.

Succes met je opleiding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In februari starten ze gewoon met het eerste semester van de kernfase. Daarom heet het de februari-stroom. Ze beginnen het jaar in februari :) Bedankt voor het advies. Ik heb mijn slb'er al een mail gestuurd en het komt nu vast wel goed. Ik heb gewoon meer tijd nodig. Dat heb ik net uitgevonden toen ik met mijn ouders praatte. Ook al vind ik dat niets (ik leg hoge eisen aan mezelf), het is wel beter, want ik moet gewoon nog wat ervaring opdoen in de praktijk.