Eerst tot 4vmbo t -> examen slagen -> 4havo -> 5havo -> examen halen-> klaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je boven gemiddeld 7.0 staat mag je overstappen. ik raad je aan om zo vroeg mogelijk naar Havo over te stappen. Van 1T naar 2H is nog redelijk gelijk qua leerstof. Ikzelf ben vanuit 4T naar Havo gegaan. Dat gaat vies tegenvallen. Waarom? Tempo hoog, veel meer leerstof en huiswerk. + wiskunde kom je mee vast te Zitten. Het is aan jou zelf wat je gaat doen. Kortom; als je overstapt minimaal een 7.0 en doen het zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stroomt echt niet zo gemakkelijk in, maar het is mogelijk! De vereiste is dat je een goede cijferlijst bij je vmbo-t diploma hebt. Gemiddeld een 7 is vaak voldoende maar een 8 is beter. In jouw examenjaar ga je dan al inschrijven bij de HAVO naar jouw keuze. Nog voor het examen VMBO-t krijg je dan een uitnodiging voor een intake gesprek.Je moet dan je laatste rapport meenemen, want dan kunnen de intakers al bepalen of je de capaciteit hebt. Het ligt dan aan de indruk die ze van jou krijgen of ze verdere interesse in je hebben. Ze zoeken vooral naar motivatie bij jou. Je moet echt graag willen en er iets voor over hebben.
Ik heb het dit jaar bij mijn zoon meegemaakt. Hij wilde erg graag en op de vraag of hij bereid was om in de zomervakantie een huiswerktaak te maken om te kijken of zijn wiskunde op niveau was, zei hij meteen "ja".Voor zijn beroepskeuze heeft hij dit namelijk nodig. Je moet namelijk een profiel samenstellen en als je geen economie in jouw profiel hebt, moet je wiskunde hebben.

Hij haalde zijn examen met 4 zevens, 3 achten en 1 negen. Hij besloot uit eigen beweging om het vak Nederlands waarvoor hij een 7 had als herexamen over te doen, want hij kan beter en dat wist hij. Je hebt nl.de kans om herexamen voor 1 vak te kiezen. Hij had na dit herexamen nu 3 zevens, 4 achten en 1 negen. Hij wilde het niet van 1 punt af laten hangen, want hij moest naar 4 HAVO en die leerlingen uit de 3de die overgaan hebben voorrang. Zoveel plaatsen zijn er dus niet voor instromers.
Er waren uit zijn klas meerderen die naar de HAVO wilden gaan, maar er kwamen er maar 2 verder. Mijn zoon en nog 1 leerling werden aangenomen. Je gaat dus naar de 4de klas, omdat het VMBO-t qua lesstof niet zo uitgebreid is en je zo wat bij kunt komen. In de 5de klas doe je dan HAVO examen.
amc
12 jaar geleden
luister Als je nu vmbo-t doet moet je weten dat havo dubbel zo moeilijk wordt.en je moet alleen havo gaan doen als je echt 7 of hoger staat voor alle vakken vaak wordt havo onderschat maar het is echt zwaar. als je de motivatie hebt en je doet je best kun je het maybe halen