In amerika en andere landen word bijna altijd gezegt dat ze naar de Universiteit gaan. Maar is dat Vwo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Vind het een leuke vraag!;) Ik denk het antwoord te weten.

In het Engels wordt dan wel "University" gezegd, maar over het algemeen wordt "University" niet alleen vertaald naar het Nederlandse "Universiteit". Zo is de vertaling van dit woord bijvoorbeeld ook "Hogeschool" en "Academie". Ik neem dus aan dat "University" eerder als (breed gezien) "Studeren" bedoeld wordt.

Verder weet ik niet hoe de niveauverschillen wel genoemd wordt in het Engels, misschien dat iemand anders (indien nodig) je daar mee helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een groot verschil met ons onderwijssysteem is dat Amerika geen staatsexamen kent. Hierdoor ontstaan er nogal niveau verschilen.
Veel jongeren gaan wel naar de universiteit, hier zit ook een groot verschil in de status- en particuliere universiteiten, maar stoppen na het behalen van hun bachelor, dit is 4 jaar.
Een bachelor van een privé universiteit als Harvard is iets anders dan die van een staats universiteit.
Dus de Amerikaanse universiteit is niet ons Vwo, dat is de highschool.

Toegevoegd na 44 seconden:
Status= staats
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Highschool is toch hooguit HAVO?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domtic: volgens mij heb jij gelijk. Voor de meeste universiteiten moet je een toelatingsexamen doen (SAT).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er niet zo als hier staatsexamens zijn verschilt het niveau erg per highschool, vandaar ook de toelatings examens.
Een 'goede' highschool heeft een VWO niveau
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht ik ook: highschool/havo.
Maar hoe zou je vwo dan noemen? Of is het hele systeem anders, zoals bijv. in Engeland, waar je per vak kunt kiezen op welk niveau je het volgt? A levels of O levels...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen gaat naar de highschool en volgt, net als in Engeland, vakken op verschillende niveau's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Dus de Amerikaanse universiteit is niet ons Vwo, dat is de highschool." Dit zinnetje in je antwoord klopt dan toch niet helemaal...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowel wat hier VMBO als VWO is, is in Amerika de Highschool, daar zitten alle niveaus bij elkaar. En het hangt erg van de school af op wat voor niveau je uiteindelijk examen doet. Per leerling wordt er gekeken op welk niveau ze welk vak gaan doen. Zo kan je bv geschiedenis op HAVO niveau doen en Wiskunde op VWO niveau.
Op de Highschool zijn nevenactiviteiten zoals sporten veel belangrijker als hier. Er zijn bij Highschools ook erg veel mogelijkheden, zo heeft mijn nichtje Koreaans als extra taal gekozen, en heeft haar zus veel extra met muziek gedaan.
Ook zijn er verkiezingen van beste leerling op allerlei gebieden.
Toen ze terug kwamen in Nederland moesten ze erg wennen aan de middelbare school hier, voornamelijk het alleen maar met lessen bezig zijn en niet dagelijks sporten of projecten enz.
Mijn nichtjes hebben op een Amerikaanse school gezeten in Nairobie, maar het systeem was hetzefde als in Amerika.
De waarde doe eem vwo-er er aan geeft!

Toegevoegd na 1 minuut:
de waarde die een VWO-er er aan geeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sinds je 'andere landen' vermelde in je vraag; ik heb het antwoord for Groot Brittanie op mijn website http://www.studerenuk.be/onderwijssysteem-in-gb

Marc