Hoe kan je het beste op zoek naar een baan die aansluit op de opleiding Medewerker Maatschappelijke Zorg (niveau 3)?

Ik ben net klaar met een opleiding als medewerker maatschappelijke zorg op niveau drie. Nu blijkt dat eigenlijk geen énkele baan daarop aansluit! Wat moet ik nu doen, ik heb echt geen behoefte aan het doen van nog een opleiding! Zijn er meer mensen met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (7)

Natuurlijk zijn er meer mensen met dat probleem, Ga bij studeren of ga een hele andere richting op, desnoods productiewerk zolang je maar iets gaat doen en werkervaring opbouwt, geen enkele baas zit op mensen te wachten die van de opleiding afkomt en eerst een jaar of wat uitkering gaat trekken. Laat geen gaten vallen in je cv.

Toegevoegd na 59 seconden:
Op werk.nl en zelfs op marktplaats staan banen genoeg

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je googled op "medewerker maatschappelijke zorg op niveau drie"staat bij de omschrijvingen genoeg functies waar je op kan soliciteren, kan bijna niet voorstellen dat er niets bij zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan in veel verzorgingstehuizen terecht en in ziekenhuizen. Ga eens informeren bij instellingen bij je in de buurt. Neem aan dat je ook stage hebt gelopen, informeer daar eens. Verder kan je, je inschrijven bij uitzendbureaus, die zich richten op de zorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je geen baan sluit daar op aan?
Gevangenen bewaarder, gehandicaptenzorg, ouderen zorg, kinderopvang, verslavingszorg, daklozen opvang, jeugdzorg.
Ik neem aan dat je gewoon spw3 gedaan hebt dan ? (Tegenwoordig heet het ook vaak SAW3)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga op zoek naar bedrijven waar je graag wilt werken en doe daar open sollicitaties, laat zien dat je interesse in dat bedrijf hebt en het vak graag in de praktijk wil leren, niet geschoten is altijd mis, succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een optie: Bied je diensten aan via Zoekpgbzorg.nl en ga als freelancer aan de slag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem contact op met je oude opleiding en vraag daar naar banen die aansluiten.

Heel eerlijk gezegd vind ik het schokkend dat je pas na het afronden van je opleiding gaat kijken naar een baan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo...ik heb altijd in de horeca gewerkt en ben mijn leven in 2009 om gaan gooien ...en zodoende zit ik nu in mijn laatste jaar mmz3.
Ik doe de opleiding voor volwassen...en heb stage ervaring opgedaan als activiteitenbegeleidster in de dagopvang voor ouderen.
Het zou verstandig zijn om hierna nog nivo 4 te doorlopen omdat je dan ook je definitieve richting bepaalt.Volwassenen of gehandicapten...je zult vast al wel een rchting op willen voor jezelf.
Misschien kun je in die richting al wel iets van werk vinden...ookal vragen ze misschien wel nivo 4 soms is dat geen probleem als je met je opleiding bezig bent.
Hebje al eens gedacht of misschien al gewerkt met lvg jongeren? Ik kan je uit ervaring wel het een en ander over vertellen als het je interesse heeft.

groet Dilaraa