Moet je bij een bronvermelding van bijvoorbeeld een verslag de gehele link neerzetten?

Ik heb nu net een filmverslag gemaakt, en ben nu bij de bronvermelding. Moet ik daar de gehele link neerzetten dus bijvoorbeeld http://www. filmtotaal.nl/blablabla of gewoon de homepage: www.filmtotaal.nl?

En moet je ook de website geven waar je de gebruikte afbeeldingen vandaan hebt gehaald? Of is een verwijzing naar google voldoende?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je het helemaal netjes wilt doen dan moet je het APA stijl doen.

in de tekst zet je dan:

Vanuit de review van filmtotaal (filmtotaal; 2011) staat ...

en in de bronvermelding zet je dan:

Filmtotaal (2011) De film Blablabla, geraadpleegd op 22 oktober 2011. www.filmtotaal.nl/blablabla

Toegevoegd na 4 minuten:
overigens heeft Word ook een optie hierin. Kopje verwijzingen - > bronvermelding invoegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

de bron moet volledig controleerbaar zijn,dus de gehele link bijzetten.
12 jaar geleden
Je moet hele link
Als je bijv iets op Google hebt gevonden en je geeft de docent de de link http://Google.nl./ dan weet de docent het niet te vinden waar jij het vandaan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de link er lang en onhandig is kun je eventueel gebruik maken van een verkortingssite zoals http://goo.gl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de hele link doen.
Want als er alleen staat: www.jaah.nl of www.goeievraag.nl (bijv.)
dan weet de docent/leraar nog niet waar je het vandaan hebt gehaald.