Welke krantenberichten of welke krant(en site) (zie beschrijving)?

Ik moet voor economie een krantenbericht vinden die over consumeren gaat en met min. 5 (moeilijke) economische woorden. Ik heb al in veel Trouw's gekeken, maar kon er echt geen vinden. Waar kan ik dit soort berichten vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer niet te moeilijk te denken. In het nieuws deze dagen (ook in Trouw) bijvoorbeeld:

*Patiënten moeten meer bijbetalen bij tandarts
*Bij tankstations wil men weer alcohol verkopen
*Huren gaan omhoog

Deze voorbeelden schieten me zo te binnen, en ze gaan allemaal over consumeren.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag in Trouw: "Grootste prijsdaling dit jaar in september", met daarin de woorden
consumentenvertrouwen / koopkracht / overdrachtsbelasting / CNS / krimpgebied
Die woorden vervolgens verklaren. Klaar!

Ik den docent economie en als leerlingen dit bij mij inleveren vind ik het heel goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
CNS moet natuurlijk CBS zijn :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje, wat slordig van mij: in de titel van het artikel moet nog het woord "huizen" erbij.

Andere antwoorden (4)

FD, financieel dagblad , wellicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Financieel Dagblad (fd.nl) zou ik eens proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook de beurspagina's van bijvoorbeeld het NRC er eens bij kunnen pakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan? Een artikel uit de Volkskrant van 31-12-2010, dat gaat over wereldhandel, consumeren, de invloed van China op de wereldeconomie, en of we erg bang moeten zijn, dat China westerse bedrijven gaat overnemen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/archief/article/detail/1712545/2010/12/31/Ook-een-superieur-China-drijft-handel.dhtml

Je zoekt ook 5 "moeilijke" economische woorden. Dat is natuurlijk relatief, want wat de een een moeilijk woord vindt, is voor de ander weer gesneden koek.

Deze terminologie komt in het stuk voor, en hopelijk is dat moeilijk genoeg voor je! :-)

- kennisintensieve producten
- arbeidsintensieve producten
- innovatie
- comparative advantage
- strategische industrieën
- economische dynamiek

Succes!