Op de MAVO en HAVO leer je geen beroep. Als je geen beroepsopleiding meer wil doen zou je eens via uitzendbureaus kunnen gaan werken en zo ervaring opdoen in de horeca of iets administratiefs. Dan kom je er achter wat je leuk lijkt en heb je goede kans in een vaste baan te rollen. Je zou ook om te beginnen als au pair kunnen werken. Verder als kassièr(e) , in een winkel of in een callcenter. Als telefoniste -receptionist(e), als je representatief bent en ervaring hebt. Die kun je dan via uitzendbureaus opdoen. Neem ook elke dag advertenties door om te zien wat je leuk werk lijkt en welke eisen ze stellen in die vacature. Vaak willen ze toch een papiertje zien maar soms kom je toch ook nog wel een bedrijf binnen als je enthousiast en gemotiveerd bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met alleen die diploma's niet zoveel, denk aan dingen als fabrieksarbeider en vuilnisman (uitzonderingen daargelaten). Wel kan je met een havo-diploma naar het HBO en zo'n opleiding biedt al heel wat meer perspectief voor de toekomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor perspectief dat biedt bedoel je, neem ik aan? Nou, zo heel moeilijk is dat niet. Met een hogere opleiding kan jij aan een werkgever laten zien dat jij kennis in huis hebt, want je hebt immers die opleiding gehaald. Zo'n werkgever is daarin geïnteresseerd, want geschoolde mensen hebben meer kennis en zijn daarom waardevoller voor het bedrijf. Ook zal hij je een hoger loon bieden, want hé, anders ga je naar de concurrent die wél dat hogere loon biedt en dat wil hij ook weer niet. De moraal ven het verhaal is (en blijft): met een diploma kan je het normaal gesproken verder schoppen.
Niks,

MAVO + HAVO zijn eigen basis kennis school.

Je kent geen vak. dus kan ook geen vak uitoefenen behalve simpel handel werk waar je dan vaker ook nog technisch voor moet zijn voor de iets zwaardere handjes werk.

Of een bedrijf moet jou de kans geven om het vak te leren. Dit is dan meestal ook geen moeilijk beroep + betaald het niet veel.

Advies: ga een vak leren!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet mee eens. Met een Mavo en of Havo diploma kun je heel wat vakken uitoefenen. Je zult jezelf goed moeten verkopen en bepaalde ervaringen hebben niks met een diploma te maken. Als jij ergens aanleg voor hebt en daarnaast een goede ervaring, heb jij je diploma's niet nodig. Zelf heb ik ook maar een Mavo diplomaatje, maar verdien ruim 3 keer modaal.
Dus de moed niet opgeven. Geloof in je zelf en zorg voor een goede algemene kennis die je steeds bijwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verbatim, Wie ben jij om mij tegen te spreken.
Ik werk op een uitzendbureau waar ik dagelijks meerdere situaties mee krijg als deze. En ga jij mij vertellen hoe het zit uit 1 mooie ervaring van jezelf. Tuurlijk is het zo dat het kan, alles kan.... De kans erop is gewoon erg klein. zeker als je nog iets aardigs wil verdienen en geen 8-10 BPU. Ga alstublieft niet mij verbeteren als je uit 1 ervaring spreekt. Dank u !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verbatim merci en je mag trouwens wel commentaar hebben hoor!
Brandweerman, zwerver genoeg:)