Wat moet ik doen als ik behoorlijk achterloop op school en het dit jaar af moet hebben om mijn diploma te behalen?

Ik ben geen goede planner. Heeft iemand tips om de zaakjes weer op orde te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Je mentor het probleem voorleggen en hulp vragen. Dan is die meteen op de hoogte en ziet ook dat jij bereid bent om er nu helemaal voor te gaan. Als voorbereiding in de herfstvakantie kun je alvast alles wat je nog moet doen inventariseren en alvast een start maken de achterstand in te lopen.: Pak je studieplanners en je agenda erbij. Controleer bij klasgenoten of echt alles in je agenda staat.
Dan kijken: Wat moet je leren/kennen/lezen. Welke verslagen/presentaties moet je nog doen. Zet ze op een rijtje met de datum van de toets of presentatie of het inleveren er naast. Dan kan je opschrijven hoeveel dagen je nog hebt voor het huiswerk voor de uiterste datum komt. Vervolgens een lijstje maken met wat veel haast heeft, daarna wat iets minder haast heeft en zo verder.
Die lijst is ook heel handig voor je mentor. Zeker als je denkt dat het niet te redden zijn docenten misschien wel zo aardig een beetje uitstel te geven . Vraag ook thuis hulp. Laat je ouders je even vrijstellen van teveel huishoudelijke klussen,en vrag of ze je meteen naar je kamer willen sturen als je weer loopt te niksen of uit te stellen. Beschaam het vetrouwen niet maar ga er lekker voor. Je bent er vroeg bij, dus met jouw instelling zoals hij nu is gaat dat je dan vast lukken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vraag een docent op school om je te helpen een planning te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je decaan kan je helpen orde op zaken te stellen zodat een goed overzicht hebt en een goede planning kunt maken. Het is oktober dus dat moet nog wel lukken.. Wel goed aan je planning houden dan!! Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een planning maken, daar kun je hulp bij krijgen op school. Nu nog zorgen dat je je aan je eigen planning houdt! Vraag jezelf af wat je nodig hebt om je wel aan je planning te houden.
Als je dat alleen niet kunt en je weet het van jezelf, kun je ook iemand aanstellen als 'schop onder de kont-gever'. Dat kan een goede vriend zijn die af en toe eens kritisch informeert hoe het gaat, of, als je dat wil, een van je ouders.